mail info@visumturkijedirect.nl

Veelgestelde vragen

  • Ik heb een vraag over het aanvraagformulier op de website

    Als u niet zeker weet welke gegevens u moet invullen bij een betreffend invoerveld tijdens de visumaanvraag, dan kunt u op het invoerveld klikken voor meer informatie. Aan de rechterkant van het scherm verschijnt vervolgens een duidelijk uitleg met een voorbeeld foto.
  • Wat heb ik nodig voor het aanvragen van een visum?

    Voor het aanvragen van een visum heeft u alleen uw paspoort of identiteitskaart nodig. Zorg er voor dat u deze bij de hand heeft én let op de geldigheid van uw document. Uw paspoort of identiteitskaart moet namelijk minimaal zes maanden geldig zijn vanaf uw aankomstdatum in Turkije.
  • Wat zijn de voordelen van een visum aanvraag op VisumTurkijeDirect.nl?

    Op VisumTurkijeDirect.nl kunt u eenvoudig, snel en veilig een e-visum aanvragen. U krijgt uw visum binnen 24 uur per mail toegestuurd en u kunt afrekenen in uw vertrouwde bankomgeving middels iDeal.

    Daarnaast hebben wij ons aanvraagproces zo makkelijk mogelijk gemaakt, zodat u zonder problemen en binnen no-time een visum kunt aanvragen.

  • Hoe ziet een officieel visum er uit?

  • Wat heb ik nodig voor het aanvragen van een visum?

    Bent u benieuwd hoe een visum voor Turkije er uit ziet? Bekijk dan deze pagina, waar wij een officieel visum hebben afgebeeld.
  • Geldt de datum op mijn visum als aankomstdatum?

    Het is niet noodzakelijk dat de datum op uw e-visum exact overeenkomt met de aankomstdatum in Turkije. Zorg er voor dat de ingangsdatum van uw visum in ieder geval vóór uw aankomstdatum ligt of gelijk is aan uw aankomstdatum. Uw visum is vanaf ingangsdatum 180 dagen geldig, waarbinnen u zoveel u wilt naar Turkije kunt reizen. Met het visum mag u maximaal 90 dagen in Turkije verblijven.
  • Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

    Vanzelfsprekend gaan wij vertrouwelijk om met uw persoonlijke gegevens. Uw persoonsgegevens zijn enkel noodzakelijk voor de aanvraag van het e-visum en worden op geen enkele manier beschikbaar gesteld voor derden en/of commerciële doeleinden.
    Daarnaast maken wij gebruik van een beveiligde SSL (https) verbinding, waarmee VisumTurkijeDirect.nl aan alle strenge veiligheidseisen voor persoonsgegevens voldoet.
  • Wij reizen met de familie naar Turkije. Moet iedereen dan een visum aanvragen?

    Ja, iedereen die naar Turkije reist is verplicht om een visum aan te vragen. Hetzelfde geldt voor kinderen die in het paspoort staan van hun ouders. Ook voor hen geldt een afzonderlijke aanvraag van het visum.
  • Kan ik vaker naar Turkije reizen met mijn visum?

    Ja, dat is mogelijk. Een visum voor Turkije is 180 dagen geldig. Binnen deze periode mag u zo vaak u wilt naar Turkije afreizen. Het is echter niet toegestaan om langer dan 90 aaneengesloten dagen in Turkije te verblijven.
  • Wanneer ontvang ik mijn e-visum als ik deze vandaag aanvraag?

    U ontvangt uw e-visum per e-mail binnen 24 uur na uw aanvraag. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om tegen meerprijs een spoedaanvraag in te dienen, waarna u uw visum binnen 15 minuten ontvangt. Deze spoedaanvraag is alleen mogelijk op maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren.
  • Wanneer kan ik een visum aanvragen?

    Wij adviseren om ten minste 24 uur voor vertrek naar Turkije een e-visum aan te vragen. Vanzelfsprekend is het verstandiger om uw visum ruim voor de tijd aan te vragen, zodat u zeker weet dat uw visum op tijd is geregeld.
  • Wat kost een visum voor Turkije?

    Wanneer u een visum aanvraagt op VisumTurkijeDirect.nl betaalt u € 24,95 per visum. Het visum kan direct worden afgerekend met iDeal.
  • Waarom kost een visum € 24,95?

    VisumTurkijeDirect rekent € 24,95 per visum aanvraag. De consulaire kosten van een visum voor Turkije bedragen 20.00 USD (omgerekend ongeveer € 18,45). VisumTurkijeDirect rekent extra servicekosten om uw aanvraag te controleren en te verwerken. Daarnaast zijn de BTW en transactie kosten in de prijs inbegrepen.

    Daarnaast bieden wij u, in tegenstelling tot de consulaire aanvraag, de mogelijkheid om uw visum af te rekenen middels iDeal. Bij een consulaire aanvraag dient u met Creditcard te betalen, waarover veel mensen niet beschikken.

    VisumTurkijeDirect heeft het aanvraagproces van een visum voor Turkije voor u vereenvoudigd.

  • Mijn visum aanvraag is afgewezen, maar ik heb al betaald. Wat gebeurd er nu?

    Mocht uw aanvraag voor een e-visum worden afgewezen dan krijg u uw betaalde bedrag direct teruggestort op uw rekening.
  • Ik heb de visum aanvraag verkeerd ingevuld. Wat nu?

    Wanneer u een e-visum aanvraag verkeerd hebt ingevuld dient u een nieuwe aanvraag te doen. Aangezien u zelf verantwoordelijk bent voor het invullen van de juiste informatie tijdens de aanvraag, kunnen wij deze kosten helaas niet vergoeden.
  • Is het mogelijk om de aankomstdatum van mijn visum te wijzigen?

    Dit is helaas niet mogelijk. Vanaf de ingevoerde aankomstdatum van uw visum is uw visum 180 dagen geldig. Mocht u pas na die 180 dagen afreizen naar Turkije, dan dient u een nieuwe visum aanvraag te doen.
  • Kan ik een e-visum aanvraag annuleren?

  • Wat heb ik nodig voor het aanvragen van een visum?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk. Daarnaast zullen wij ook geen geld terugstorten na annulering.
  • Zijn jullie de officiële Turkse website of werken jullie samen met de officiële Turkse website?

    VisumTurkijeDirect is op geen enkele manier verbonden aan de Turkse consulaire website. Wij zijn een intermediair en facilitairen uw aanvraag voor een visum Turkije. Bent u op zoek naar de officiële website, dan verwijzen wij u door naar www.evisa.gov.tr. U dient hier te betalen middels creditcard en voor ieder documenttype een losse aanvraag in te dienen. Het visum dat u bij VisumTurkijeDirect aanvraagt is exact hetzelfde officiële document.
  • Kan ik de ingevulde gegevens na het versturen van de aanvraag nog wijzigen?

    Nee, dit is niet mogelijk aangezien uw aanvraag direct na betaling door ons wordt verwerkt. Gegevens kunnen helaas niet meer gewijzigd worden. Heeft u uw gegevens verkeerd ingevuld, dan is het noodzakelijk om een nieuwe aanvraag in te dienen.

    Zorg er altijd voor dat u uw ingevulde gegevens dubbel controleert aan de hand van uw identiteitskaart of paspoort, om fouten te voorkomen. De invoer van gegevens tijdens uw visum aanvraag is uw eigen verantwoordelijkheid.

  • Wanneer moet ik mijn visum betalen?

    Zodra u uw gegevens heeft ingevuld kunt u doorklikken naar de betaalpagina, waar u middels iDeal kunt afrekenen. Na betaling ontvangt u binnen 24 uur uw e-visum per e-mail.
  • Op welke tijden kan ik een e-visum aanvragen?

    Bij VisumTurkijeDirect kunt u ten alle tijden een e-visum voor Turkije aanvragen.
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Wij zijn bereikbaar per e-mail, telefoon of via de chatfunctie rechts onderaan de website.
  • Wat wordt er verstaan onder een e-visum?

    Een e-visum is een vervanging van het oude visum dat u vroeger in Turkije kocht bij aankomst. Een e-visum is een elektronisch document dat u per e-mail ontvangt en zelf kunt uitprinten.